Data wydarzenia: 29/03/2022 10:00 - 12:00
WEBINAR – ZAKŁADANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W NIEMCZECH
29.03.2022, godz. 10:00 – 12:00 – część I
26.04.2022, godz. 10:00 – 12:00 – część II
Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza na bezpłatny webinar. Każde państwo wymaga spełnienia wielu istotnych formalności, które pozwolą na legalne prowadzenie biznesu, dlatego też do rejestracji firmy w Niemczech należy się odpowiednio przygotować.
Podczas webinaru zostaną poruszone najważniejsze kwestie, związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Niemczech. Przekażemy informacje o formach prawnych prowadzenia działalności, niemieckim systemie podatkowym i zabezpieczeniach społecznych.
Jest to również webinar dla istniejących firm, które planują otworzyć swój oddział w Niemczech.
W programie:
I część
- Wprowadzenie – Informacje ogólne o rynku pracy i gospodarce w Niemczech
2. Zakładanie firmy w Niemczech
• Obowiązujące procedury
• Dokumenty
• Konto bankowe
• Wpis do rejestru
• Wynajem lokalu
3. Obowiązujące formy prawne zakładania działalności w Niemczech
• Działalność jednoosobowa
• Spółka cywilna
• Spółka partnerska
• Spółka jawna
• Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
• Spółka komandytowa
• Spółka komandytowo akcyjna
• Spółka akcyjna
4. Potwierdzenie kwalifikacji
II część
- Porównanie form prawnych prowadzenia działalności w Niemczech
6. Podstawowe zasady dotyczące rozliczeń podatkowych
• Podatek dochodowy od osób fizycznych,
• Podatek dochodowy od spółek
• Podatek od działalności gospodarczej
• Podatek od wynagrodzeń
• Podatek VAT
7. Podstawowe zasady zatrudnienia pracowników
• Umowy
• Wynagrodzenie
• Urlopy
8. Mam firmę w Polsce – świadczenie usług w Niemczech
9. Zabezpieczenie społeczne w Niemczech
Zgłoszenia: www.forumsystem.eu
Po zarejestrowaniu otrzymają Państwo link do webinaru na platformie zoom.
Prowadzący:
Alicja Kret – ekonomista, księgowa. Posiada 25 letnie doświadczenie w obszarach finansów, księgowości i analizy finansowej poparte wieloma dyplomami i certyfikatami. Ukończyłam Uniwersytet Wrocławski na wydziale ekonomii o specjalizacji rachunkowość oraz Studia Podyplomowe w zakresie: Rachunkowość i Audyt. Od 25 lat pracuję jako główna księgowa. W swojej codziennej pracy zajmuje się ewidencją księgową, inwentaryzacją i jej rozliczeniem, sprawozdawczością.
Kontakt:
Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Tel. +48 75 75 27 502
Webinar jest realizowany w ramach projektu „EnergyTransPolSax – wspólne odkrywanie nowych trendów w gospodarce energetycznej” który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy INTERREG Polska-Saksonia 2014–2020.
Kategorie wydarzenia: